Eén beeld zegt meer dan duizend woorden
Door Erik Meijers
2 minuten
Op woensdag 23 maart waren we aanwezig bij de seminar “Alles over Videoleren in 180 minuten” georganiseerd door UP learning. UP learning is een van onze partners waarmee we aan diverse e-learning projecten werken.
Tijdens het seminar stond het verhaal van Mister X centraal. Aan de hand van het verhaal van Mr. X werd uitgelegd hoe je videoleren in kan zetten in een organisatie. Dat ging gepaard met vragen die je middels je smartphone kon beantwoorden. De antwoorden werden meteen daarna gezamenlijk besproken. Een interessante en leuke manier van kennis overbrengen door middel van storytelling en interactie.
Waarom videoleren?
Steeds meer organisaties kiezen voor een eigen “corporate Youtube”. Zowel voor interne en externe communicatie als voor kennisdeling en online leren. Video stimuleert (sociale)kennisdeling tussen medewerkers. Medewerkers bekijken, delen en beoordelen video’s, wanneer ze willen, zo vaak ze willen en waar ze willen.
Eén beeld zegt meer dan duizend woorden
Leren via video staat heel dicht bij onze natuurlijke manier van leren. Van kinds af aan leren wij door te observeren. Je onthoudt 20% van wat je hoort, 30% van wat je ziet en maar liefst 70% van wat je hoort en ziet.
Videoplatform Kaltura voor leren en kennis delen
We hebben kennisgemaakt met het platform Kaltura. Kaltura biedt uitgebreide mogelijkheden voor webcasting, zoals live streaming van interne of externe presentaties. Met het platform kunnen instant video’s worden beheerd, geüpload en gepubliceerd. Daarbij is Kaltura naadloos te integreren met leerplatform Moodle.
UP learning heeft laten zien dat videoleren een krachtige vorm van online leren is. Met video wordt betrokkenheid, creativiteit en samenwerkingsmogelijkheden verhoogt en daarmee het leerrendement.
Lees meer over videoleren op de website van UP learning.
Wil jij ook je Brand Identity op een hoger plan brengen?
Bel of mail Laurens, creatief directeur.
030 27 69 167 / 06 412 75 222