Valkuilen voor je bedrijf op Facebook
Door Erik Meijers
2 minuten
Valkuilen voor je bedrijf op Facebook
Naast de gebruikelijke website hebben bedrijven tegenwoordig bijna allemaal wel een Facebookpagina. Klanten verwachten dit ook en zullen je hier ook zoeken, echter het vergt wel tijd en kennis om deze pagina goed up to date te houden en interessant voor de bezoeker. Ik kwam dit interessante artikel(door Elja Daae) tegen waar in vijf valkuilen helder omschreven worden.
Een paar belangrijke punten zijn:
- Blijf geregeld berichten posten
- Zorg dat je een ‘pagina’ aanmaakt en geen ‘profiel’
- Reageer op je klanten
- Hou je aan de regel 70-20-10. 70% updates die gerelateerd zijn aan wat je verkoopt/biedt, 20% aan informatie van andere delen en 10% updates over je eigen producten (reclame)
Op Facebook verwachten mensen vooral de sfeer te proeven van een bedrijf, kortom: ‘Kijk ons nou druk zijn/hard werken/het gezellig hebben/enthousiast zijn’ en liever niet ‘kijk ons nou slim/goed/lekker/fantastisch zijn’
Voordeel van je bedrijf op Facebook is dat je dichter bij de klant staat (door hun feedback) waardoor je met de juiste benadering ook een sterkere band met de klant aan kan gaan.
Bezoek ook eens onze Facebookpagina voor een kijkje achter de schermen bij SchaapOntwerpers
©2023, All rights reserved
Privacy Policy
Terms of Use