
CASE
Samen Dementie Vriendelijk: Zo activeer je zoveel mogelijk mensen online.

Laat ze niet staan
In Nederland leven naar schatting 300.000 mensen met dementie. Omdat we steeds ouder worden, stijgt dat aantal in 2040 naar ruim een half miljoen. Samendementievriendelijk wil de komende jaren Nederlanders bewust maken van de impact van dementie op de samenleving. Het helpt als mensen dementie niet alleen herkennen, maar vervolgens ook iets kunnen betekenen voor iemand met dementie of een mantelzorger. Hiervoor is de website ‘Samendementievriendelijk’ ontwikkeld.

Over Samen dementievriendelijk
Samen dementievriendelijk is een gezamenlijk initiatief van Alzheimer Nederland, pensioenuitvoeringsorganisatie PGGM en het ministerie van VWS en is onderdeel van het Deltaplan Dementie.
Verhalen en artikelen in afwisselende en prettig leesbare magazine opmaak.
Wij ontwierpen een blokken opzet voor de inhoudelijke pagina’s waarin afgewisseld kan worden met verschillende tekstindelingen en de tekstuele inhoud afgewisseld kan worden met call-to-action forms en inspiratievideo’s.
Het was ook voor mij persoonlijk een belangrijke opdracht omdat er bij mijn moeder op dat moment ook dementie was vastgesteld.

Laurens Schaap
Creatief Directeur
E-learning modules geïntegreerd in de website
In de website wordt een aantal e-learnings aangeboden. Wij verzorgden een visuele opfrisbeurt voor de interface en een betere aansluiting op de look en feel van de nieuwe website.





Verdubbeling
De campagne heeft uiteindelijk geleid tot ruim 64.000 aanmeldingen. Inmiddels staat de teller zelfs al op 66.000.
Maak kennis met OVIS Kennisbank.
Boek een gratis consult en ontdek hoe OVIS zorgt voor structuur, overzicht en eenvoudig contentbeheer. In één sessie krijg je inzicht in de werking, het CMS en de meerwaarde van OVIS voor jouw organisatie.

Ook interessant
