
Een slimmere kennisbank met AI en ChatGPT.
Door Erik Meijers
3 minuten

Bij SchaapOntwerpers onderzoeken we al geruime tijd hoe we AI kunnen inzetten om de gebruikerservaring van ons OVIS Kennisbank product te verbeteren. Niet alleen voor bezoekers die sneller en gerichter informatie zoeken, maar ook voor beheerders die efficiënter kunnen werken. Met tools als ChatGPT verkennen we nieuwe mogelijkheden om onze kennisbanken en websites slimmer, gebruiksvriendelijker en toekomstbestendig te maken.
Gespecialiseerd in kennisbanken.
SchaapOntwerpers heeft zich al enige tijd gespecialiseerd in het opzetten van online kennisbanken. Voor onze klanten hebben we al veel verschillende kennisbanken mogen realiseren. Steeds met een eigen unieke invalshoek, met heel verschillende doelgroepen en doelstellingen.
Traditionele navigatie en menustructuur zijn vaak niet toereikend.
Verschillend als ze zijn, toch ervaren we bij het opzetten van deze kennisbanken in de basis steeds dezelfde uitdaging. Hoe zorgen we ervoor dat de gebruikers van een kennisbank de informatie eenvoudig vinden? Zeker met grote hoeveelheden content is dat niet altijd voor de hand liggend. Een traditionele menustructuur is meestal niet toereikend, omdat er simpelweg te veel categorieën en subcategorieën zijn. Bovendien is het binnen zo’n menustructuur voor gebruikers vaak niet helder onder welke categorie ze de informatie kunnen vinden.
Met de slimme OVIS Kennisbank beheer je gemakkelijk al je kennis op één plek.
Boek een gratis consult en ontdek hoe OVIS zorgt voor structuur, overzicht en eenvoudig contentbeheer. In één sessie krijg je inzicht in de werking, het CMS en de meerwaarde van OVIS voor jouw organisatie.

Vertrouwd door:

Artificial Intelligence is here
Sinds kort is er met AI en ChatGPT dus een nieuw middel beschikbaar gekomen om grote hoeveelheden content makkelijk doorzoekbaar te maken. Met de stormachtige opkomst van ChatGPT is er een heuse revolutie ontstaan in hoe gebruikers interacteren met het internet en hun kennis vergaren. De enorme eenvoud en bekendheid van de chat interface gecombineerd met een hoge relevantie en snelheid maken dat deze techniek steeds alleen maar populairder wordt.
Chatbot met AI
Iedere website of kennisbank kan worden gekoppeld aan de slimme Watermelon GPT-4 Chat. Deze chatfunctie maakt het mogelijk om snel en eenvoudig de juiste informatie te vinden, precies wanneer bezoekers dat nodig hebben. Een van de oplossingen die hiermee gerealiseerd kan worden is OVIS Support, waarmee je een efficiënte en klantvriendelijke online hulpomgeving creëert. Lees meer over hoe deze oplossing werkt en wat het voor jouw organisatie kan betekenen in ons artikel: Optimaliseer je klantenondersteuning met OVIS Support.
Slimme zoekfunctionaliteit is essentieel
Onze zoekfunctie is niet zomaar een standaard oplossing; we maken gebruik van de krachtige Algolia zoekfunctionaliteit. Met Algolia bieden we razendsnelle, nauwkeurige en gebruiksvriendelijke zoekervaringen die je website naar een hoger niveau tillen. Bezoekers vinden moeiteloos de informatie die ze zoeken dankzij automatische suggesties, slimme filters, en foutcorrecties. Zelfs bij websites met grote hoeveelheden content blijft de zoekervaring intuïtief en snel.
Wat Algolia uniek maakt, is de mogelijkheid om zoekresultaten te personaliseren en te rangschikken op basis van relevantie, zodat jouw belangrijkste content altijd opvalt. Daarnaast is de zoekfunctie volledig aanpasbaar aan de specifieke behoeften van jouw organisatie. Of je nu complexe kennisbanken hebt of een uitgebreide productcatalogus wilt doorzoeken, Algolia maakt het mogelijk om snel en efficiënt te navigeren.Meer weten over hoe wij Algolia inzetten voor OVIS en andere toepassingen? Lees ons artikel: Algolia en OVIS.
Meer weten over hoe wij AI inzetten binnen onze OVIS Kennisbank ?

Laat een bericht achter dan plannen we een demo in.
Lees ook

