Meer waardevol door Content Strategy
Door Erik Meijers
2 minuten
Heerlijk! Even uit de dagelijkse workflow stappen en op dit blog kennis en expertise met mijn doelgroep delen. Het schrijven verplicht me om na te denken over de wensen van mijn lezers, en om één onderwerp bondig onder woorden te brengen. Dat is leuk en houdt me scherp.
Branded content
Meer en meer organisaties zetten zichzelf aan het bloggen, en natuurlijk doen zij dit allen niet uitsluitend voor de fun. Elke organisatie is een specialist in haar vakgebied, en binnen elke organisatie werken vele personen met elk hun eigen kennis en achtergrond. Dit is een schat aan informatie, waarbij het zonde is die uitsluitend in projecten te benutten: Er is een grote doelgroep online die behoefte heeft aan deze kennis, en daarmee is een blog een sterke acquisitie tool. Een goed blogbericht heeft waarde; waarde voor de doelgroep, én hiermee waarde voor de organisatie.
Een belangrijke regel is, zoals altijd, maak eerst een duidelijk plan: Start niet met het doel blog berichten te publiceren. Identificeer problemen en behoeften van gebruikers en je eigen marketing doelen, bedenk hiervoor vervolgens content oplossingen.
Content Strategy
Branded Content zoals blogberichten zijn dus voor alle partijen een fijn acquisitie middel. Maar acquisitie is slechts één touch point in de communicatie met je doelgroep, je moet nadenken over hoe je hen op elk moment op de juiste manier aanspreekt en kunt helpen. Door een goed opgezette Content Strategy bouw je zo aan geloofwaardigheid, en op termijn aan langdurige relaties.
Waaraan voldoet een succesvolle Content Strategy:
- De opzet van optimale communicatie met je doelgroepen. Deze doelgroepen zijn in de vorm van persona’s in kaart gebracht, weet wie je aan spreekt.
- Consistentie in boodschap en geboden user-experience.
- Communiceren is niet uitsluitend voorbehouden aan woorden. Profilering in alle informatie dragende middelen, denk aan website, facebook, video’s, iconen, word-templates, apps, games, illustraties, etcetera.
Bij schaapOntwerpers starten we elk idenity- en elk web-project met een workshop waarin we samen met de klant de doelgroepen en de marketingdoelen in kaart brengen.
Wil jij ook je Brand Identity op een hoger plan brengen?
Bel of mail Laurens, creatief directeur.
030 27 69 167 / 06 412 75 222