Correct Groep
Een nieuwe visuele identiteit en website voor CorrectGroep Zorg.
Branding, Website, Zorg
Door Laurens Schaap
1 minuut
De naam van je bedrijf is het meest gebruikte communicatiemiddel van je identiteit en daarmee een kritische succesfactor voor het merk. Een goede naam vertolkt duidelijk de merkwaarden en is herkenbaar voor de doelgroep.
Het bedenken van een naam gaat niet vanzelf. In een strategische sessie bepalen we gezamenlijk aan welke waarden de naam moet voldoen. Daarna starten we met het ontwikkelen van conceptrichtingen voor de naam waaruit de naamvoorstellen voortkomen.
Vele namen bestaan al. Het is daarom van belang goed onderzoek te doen in hoeverre een bedachte naam bruikbaar en onderscheidend is. Namen worden onderzocht in het merkenregister, het Nederlandse handelsnaamregister en op beschikbaarheid van de gewenste domeinextensies. Een merkenrechtelijk onderzoek is aan te bevelen.
Het registreren van de naam is essentieel zodat de naam uniek is en blijft. Er zijn verschillende merkenbureau’s die de naam kunnen indienen en bewaken. Wij kunnen je hierbij adviseren.
Bel of mail Laurens, creatief directeur.
030 27 69 167 / 06 412 75 222