ABF Research
Een compleet nieuwe brand identity voor ABF Research.
Branding, Corporate, Website
CorrectGroep Zorg zit met een uitdaging: het is lastig om goede medewerkers te vinden en vast te houden. Ook is het thuiszorgbedrijf nog relatief onbekend in de regio. Een logo aanpassing alleen lost dit niet op. Tijd voor een complete make-over.
CorrectGroep is een familiebedrijf opgericht in de jaren ‘70 en actief in Noord-Brabant. Ooit begonnen met tapijtreiniging en plaagdierbestrijding, staat CorrectGroep tegenwoordig vooral bekend als schoonmaak- en beveiligingsbedrijf. Tijdens een merkstrategie workshop bespreken we de toekomstplannen en ambities van CorrectGroep Zorg, zoomen we in op de kernkwaliteiten en waarden van de organisatie en creëren we een aansprekende merkpersoonlijkheid. Met als resultaat: een inspirerende merkbelofte waar medewerkers zich aan kunnen verbinden en die als uitgangspunt dient voor de visuele identiteit.
Vanaf het eerste moment spat het enthousiasme en de creativiteit er vanaf. Met product vision board sessies, creatieve ideeën, hoogwaardige techniek en een uitzonderlijk design heeft SchaapOntwerpers mij geholpen een visie tot leven te brengen.
Wat bijzonder is aan SchaapOntwerpers is dat het een klein team is, maar stuk voor stuk bijzonder getalenteerde en gemotiveerde specialisten met liefde voor hun vak. De lijnen zijn kort en de verschillende disciplines sluiten naadloos op elkaar aan.
Jan van Helden
Algemeen directeur Correct Groep.
De glimlach vormt het vertrekpunt voor de visuele identiteit. In het woordmerk wordt deze speels geaccentueerd en ook als los vormelement komt de glimlach terug. De combinatie van zachte pasteltinten, aangevuld met een frisse groen, stoere paars en eigenzinnige geel zorgen voor een herkenbaar kleurenpalet. De ronde vormentaal en geometrisch letter met open karakter maken de warme, uitnodigende uitstraling die je als thuiszorgorganisatie wil hebben helemaal af.
Zorg met aandacht.
Goede zorg valt of staat met de manier waarop je met mensen omgaat. Fotografie is daarom een essentieel onderdeel van de identiteit. In de foto’s staat de interactie tussen medewerker en cliënt centraal. Het kleinschalige, persoonlijke karakter van thuiszorg bij Hymy wordt belicht en in beeld gebracht.
Schaap adviseerde over de locaties en modellen en regelde fotografe Froukje de Nooij om Hymy’s dienstverlening goed in beeld te brengen.
Omdat in de naam ‘CorrectGroep Zorg’ de sprankeling van het beoogde merk ontbrak trok ondernemer Jan zijn stoute schoenen aan en besloot om ook van naam te veranderen. Tijdens een naamgevingsworkshop brainstormden we in korte tijd honderden namen binnen verschillende categorieën. We gingen van een longlist naar een shortlist en kozen uiteindelijk één favoriet: Hymy (‘hiemie’) – wat glimlach betekent in het Fins.
Schaap begeleidde ook de merkregistratie en Hymy is inmiddels succesvol gedeponeerd binnen de Benelux.
Schaap ontwikkelde een aantal huisstijlmiddelen om Hymy krachtig te introduceren in de markt. Om te beginnen met de kleding. Medewerkers zijn de belangrijkste ambassadeurs van het merk en hoe je je voelt in je werkkleding straalt af op je werkplezier. Daarom maakten we samen een zorgvuldige selectie van materialen, modellen en kleuren. Ieder mens is immers anders. Met als resultaat goed passende werkkleding die comfortabel aanvoelt en medewerkers dragen met trots.
Social media kanalen spelen een primaire rol bij het aantrekken van nieuwe medewerkers. Daarom hebben we voor Hymy een set social media templates ontworpen om een consistente merkuitstraling te waarborgen en Hymy te presenteren als aantrekkelijke werkgever.
De nieuwe website maakt het merk traject helemaal af. De wisselwerking tussen fotografie, kleur en de speelse vormentaal komen hier maximaal tot hun recht. Hymy’s online visitekaartje richt zich primair op nieuwe cliënten of hun mantelzorgers die naar Hymy zijn doorverwezen via de gemeente. Daarnaast is de website een plek waar nieuwe medewerkers kunnen kennismaken met de visie van Hymy.
Om alle medewerkers goed te laten onboarden met de nieuwe merkidentiteit werd het nieuwe merk op een feestelijke manier gepresenteerd waarbij de medewerkers de hoofdrol spelen. Op de catwalk werd de nieuwe kledinglijn gepresenteerd.
Bel of mail Laurens, creatief directeur.
030 27 69 167 / 06 412 75 222