services
Service Design
De kracht van een goed ontwerp zit in de ervaring. Service Design gaat verder dan een mooi product; het draait om het creëren van naadloze, betekenisvolle interacties tussen jouw organisatie en je klanten.

Bij SchaapOntwerpers ontwerpen we niet alleen websites en kennisbanken, we ontwerpen complete klantreizen die werken én blijven hangen. Met Service Design zorgen we ervoor dat elke stap in het proces logisch, intuïtief en waardevol is, voor zowel jou als je klant.
Wat is Service Design?
Service Design helpt je om de dienstverlening van je organisatie te verbeteren door vanuit de gebruiker te denken. We brengen alle touchpoints en processen in kaart en kijken waar winst te behalen valt. Dit kan gaan om digitale interacties, maar ook om offline processen en klantcontactmomenten.
Een succesvolle service zorgt voor:
- Tevreden klanten door een prettige en consistente ervaring.
- Efficiëntere processen binnen je organisatie.
- Meer impact doordat klanten je product of dienst met plezier gebruiken.
Onze Aanpak
Elke organisatie en doelgroep is uniek. Daarom bieden we geen kant-en-klare oplossingen, maar werken we samen om een service te ontwerpen die perfect aansluit bij jouw behoeften.
- Inzicht in Klantbehoeften
We kruipen in de huid van je klant. Wat ervaren ze tijdens hun klantreis, waar lopen ze vast, en waar liggen kansen om die ervaring te verbeteren? Dit doen we met interviews, data-analyse en journey mapping. - Conceptontwikkeling
We vertalen de inzichten naar concrete ideeën. Samen bepalen we hoe de optimale klantreis eruitziet en welke diensten, producten of tools nodig zijn om dit te realiseren. - Prototyping & Testen
Voordat we groots uitrollen, testen we het concept. We bouwen prototypes, vragen feedback van eindgebruikers en optimaliseren het ontwerp. Zo voorkomen we kostbare fouten en werken we toe naar een oplossing die écht werkt. - Implementatie & Optimalisatie
Na de tests volgt de implementatie. Denk aan het ontwikkelen van intuïtieve websites, slimme kennisbanken of nieuwe digitale tools. We monitoren continu en verbeteren waar nodig om de service nog sterker te maken.
Meerwaarde voor jouw organisatie
Of je nu de klantervaring wilt verbeteren, interne processen wilt stroomlijnen of een digitale dienst wilt ontwikkelen die gebruikers verrast en verblijdt, Service Design helpt je vooruit.
enthousiast geworden?
neem contact op
