ABF Research
Een compleet nieuwe brand identity voor ABF Research.
Branding, Corporate, Website
Stichting MantelzorgNL
Mantelzorgers hebben vaak veel vragen. Welke financiële hulp is er bijvoorbeeld? Hoe staat het met de wet- en regelgeving? Waar kun je terecht voor hulp of hoe regel je huisvesting voor je naaste? Hoe regel je het met je werk? Mantelzorg.nl biedt uitkomst: op een plek vinden mantelzorgers alle informatie die ze nodig hebben.
MantelzorgNL is de organisatie achter de website mantelzorg.nl. MantelzorgNL ondersteunt mantelzorgers. Daarnaast helpt en adviseert zij professionals die mantelzorgers ondersteunen. De website is daar heel belangrijk bij.
Wij ontwikkelden samen met MantelzorgNL de nieuwe website waarin het vinden van die juiste informatie, voor elke individuele bezoeker, centraal staat. Onze partner Hike verzorgde de technische realisatie.
De zoekfunctie op MantelzorgNL staat centraal en werkt heel snel. Al na het typen van drie letters krijg je suggesties aangeboden. Niet alleen voor het zoekwoord maar ook al direct voor zoekresultaten. Deze suggesties geven ook direct een beeld van de verschillende soorten informatie die MantelzorgNL biedt, bijvoorbeeld nieuws, blog of achtergrondinformatie.
In de navigatie is ten alle tijden een ‘onderwerpen’ uitklapmenu. Hier zie je direct de belangrijkste onderwerpen bij elkaar. We vermijden daar algemene termen als ‘thema’s’, ‘dossiers’ of ‘specials’. In plaats daarvan tonen we onderwerpen die aansluiten op de wereld van de mantelzorger, zoals ‘geldzaken’, ‘WMO loket’ en ‘vervangende zorg’.
Veel bezoekers zullen niet via de homepage van MantelzorgNL binnenkomen maar via Google direct op een artikelpagina belanden. We zorgen ervoor dat er rond dit artikel genoeg gerelateerde items zichtbaar zijn om het als een startpunt te kunnen gebruiken voor een uitgebreider bezoek aan de site. Dat gebeurt op zowel redactioneel niveau als door middel van tagging.
Een toegankelijke website waar zowel mantelzorgers als mantelzorgersondersteuners eenvoudig de informatie vinden die ze nodig hebben. Met die opdracht ging SchaapOntwerpers samen met Hike aan de slag. En dat was nog best een uitdaging door de verschillende doelgroepen en de hoeveelheid aan informatie. Maar het is gelukt. We zijn ontzettend blij met het resultaat. Chapeau!
Mirjam Samsen
Online Communicatieadviseur
Ook is de vormgeving van de website geheel vernieuwd. Er is een beter kleurenpalet waardoor knoppen en call to actions veel beter herkend worden. Typografisch is het veel ruimer rustiger opgezet waardoor teksten beter scanbaar en prettiger leesbaar zijn. Extra aandacht gaat naar duidelijke herkenbare vervolgstappen voor de bezoeker bij elke informatieve pagina. Links, contactinfo, bestanden, gerelateerde informatie, het is allemaal makkelijk te vinden door een consistent design, door de gehele site heen.
Bel of mail Laurens, creatief directeur.
030 27 69 167 / 06 412 75 222