
CASE
Bij de nieuwe branding van NCOD draait alles om de mensen.

Branding en website
NCOD is een organisatie gericht op ondersteuning van de publieke sector met sterke professionals (detachering), praktijkgerichte adviezen (advisering) en vakgerichte opleidingen. SchaapOntwerpers werd gevraagd een complete rebranding te doen, een nieuw merk, een nieuwe huisstijl en een nieuwe website. Het resultaat is een geheel vernieuwd merk dat waar de organisatie zich weer bij thuis in voelt. Een merk waarin alles draait om de mensen, hun kennis en expertises.





De gehele organisatie betrokken
NCOD is een organisatie die bestaat uit meerdere zelfstandig opererende units en is in die zin geen traditionele organisatie met één communicatie- en marketingafdeling. De uitdaging was dan ook iedereen te betrekken in het proces van rebranding en redesign. In meerdere sessies gingen we samen met een team van medewerkers uit alle units op zoek naar de Brand Story en merkpersoonlijkheid van NCOD. De uitkomsten van de sessies werden in de organisatie gedeeld, feedback werd organisatiebreed opgehaald en verwerkt.




Mensen centraal
Bij het nieuwe merk staan mensen centraal. Kleurrijke professionals met een focus op en verbinden, samenwerken en veranderen. Dat maken we concreet door de verhalen van de professionals zelf een centrale plek te geven op de website. Ook in de fotografie staan de mensen van NCOD centraal.

Logo
In het nieuwe logo dat wij ontwikkelden maken we gebruik van een heel eenvoudig maar krachtig typografisch symbool: Het verbindingsstreepje. Dit staat voor wat NCOD in de kern doet: een verbinding maken met de medewerkers van organisaties en overheidsinstellingen.


Restvormen
Met de restvormen van het typografische logo creëren we nieuwe vormen. Deze worden vervolgens gebruikt in combinatie met de fotografie en geven daardoor een speels en dynamisch karakter aan de beelden.

Kleur
Voor de nieuwe huisstijl bepaalde we vier stevige hoofdkleuren met elk een bijpassende steunkleur. Het oranje is de hoofdkleur en wordt echt aan het merk gekoppeld. De drie overige kleuren worden ingezet om een kleurrijke ervaring neer te zetten, in de website en in alle andere uitingen.




Middelen
De nieuwe website is live en de huisstijl wordt vanaf nu toegepast op alle communicatiemiddelen van NCOD. Hiermee hebben we NCOD de middelen gegeven om zich op totaal vernieuwde manier te presenteren, die helemaal past bij hun unieke identiteit.
Wil je samen aan een nieuw project werken of wil je een zakelijke kans bespreken?

Laat een bericht achter
Andere rebranding projecten
