Monitoren, analyseren, evalueren en verbeteren to the max
Optimalisatie
Alle servicesEen nieuwe fase is aangebroken: Je website staat live, je SEO is op orde en je online marketing plan is tegelijk met je livegang van start gegaan. And now we wait..... of niet?
Monitoring
Wanneer een website live is gegaan start een periode van monitoring: Doet je online marketing plan wat het moet doen, converteert de website zoals verwacht, hoe staan je KPI's. Hier is even tijd voor nodig, om voldoende data binnen te halen. Maar na de eerste maand kun je al patronen zien en onverwachte ontwikkelingen signaleren.
Analyseren, evalueren, aanpassen
Als het nodig is gaan we direct zaken aanpassen. Dat kan van alles zijn, afhankelijk van de analyse op de cijfers. Soms is het heel helder wat er moet gebeuren.
Conversie in alle soorten en maten
Met maandelijkse rapportages maken we het resultaat inzichtelijk. Wat gaat er goed en wat kan er beter?
Verkoop en leadgeneratie.
In het geval van verkoop van producten en diensten zorgen we ervoor dat alle 'call to action' elementen gemonitord worden, Zoals 'koop', 'bestel', 'aanvragen' of 'contact' buttons en forms. Wanneer er sprake is van directe verkoop wordt het hele bestelproces gemonitord en zijn we scherp op afhaak momenten.
Awareness, voorlichting, kennis delen.
Hierbij we kijken we naar KPI's als duur site- en paginabezoek, interactie met menu's en zoekfunctionalteit. Omdat je aan de cijfers niet kunt zien of de informatie gevonden, begrepen en gewaardeerd is zetten we soms extra midellen in zoals feedback functionaliteit ('heeft deze informatie u geholpen? ja / nee') of gebruiken we enquete tools (onder andere Task analytics) om kwalitatieve feedback van bezoekers te verzamelen.
Welke middelen zet je in om je doelgroep te bereiken en je bereik vergroten?
Bovenstaande is super belangrijk om het gedrag van je bezoekers op je website of app te monitoren en te sturen. Maar dan moet je wel al een aanzienlijke hoeveelheid bezoekers hebben. Als dit nog niet het geval is moet het bezoek worden aangejaagd. Dat kan op verschillende manieren. Afhankelijk van je doelen, doelgroep en gekozen strategie kiezen we de meest effectieve middelen.
Search engine optimalisation (SEO):
Jouw website bovenaan in de zoekresultaten van Google. Dat wil je. Maar dan wel wanneer er gezocht is op relevante zoektermen, zodat de jouw website content ook echt aansluit bij de vraag van je bezoeker. Om dit te bereiken heb je allereerst een zoekwoordenonderzoek nodig. Welke zoektermen zijn belangrijk voor jouw website? Welke zoektermen zijn niet 'over crowded' en kunnen ervoor zorgen dat je in de top tien van google terecht komt. We maken een analyse en geven advies. Wanneer de juiste zoektermen gekozen zijn zorgen we voor SEO implementatie in al je content. Wanneer dit goed en consistent gebeurt gaat Google dit oppikken en kun je na verloop van tijd een stevige plek veroveren in de Google ranking die niet snel meer verdwijnt.
Google Ads (SEA)
Google Ads, het programma verantwoordelijk voor de advertenties in de zoekmachine van Google, is een efficiënte en relatief eenvoudige manier om bezoekers naar jouw website te krijgen. Anders dan bij SEO, waarbij de resultaten organische ontstaan en je deze pas na verloop van tijd zichtbaar worden, kun je met behulp van Google Ads een plek bovenaan de zoekresultaten kopen. Waarmee ze ook direct bovenaan verschijnen. Klinkt simpel maar ook hier geldt dat je een goede uitgekiende zoekwoorden strategie moet hebben. Google Ads echt succesvol en winstgevend inzetten vergt tijd en specialistische kennis.
Social media marketing
Ook hier helpen we je met de beste strategie en onderzoeken op weke kanalen je doelgroep het meest actief is. Met aansprekende campagnes en content bereiken we meer van je doelgroep, genereren we bezoek naar je website of pakken daar al direct die conversie.
Content marketing
Content marketing is een marketing strategie waarbij alles draait om de creatie van relevante en waardevolle content en het verspreiden en promoten ervan om je doelgroep aan te trekken, aan je te binden en te behouden. In plaats van directie promotie van producten of diensten wordt met inhoudelijke artikelen, video's of podcasts kennis en autoriteit op onderwerpen geclaimd die aansluiten op de doelgroep.
Het is een meer indirecte manier van marketing met het uiteindelijke doel om vertrouwen op te bouwen, merkbekendheid te vergroten en autoriteit in de branche te vestigen. Om uiteindelijk die verworven betrokkenheid van de doelgroep te vertalen naar waardevolle acties, zoals aankopen, leadgeneratie of loyaliteit. Bijkomend voordeel is dat google het waardeert wanneer je veel relevante content aanbiedt en dat kan je ranking positief beïnvloeden. Wij helpen je met de strategie en content creatie.
Schaap en Sageon
Voor alle online marketing activiteiten werken we nauw samen met online marketing bureau Sageon. Online marketing vergt meer en meer specialistische kennis en met deze samenwerking kunnen wij die kennis bieden aan al onze klanten. Daarmee is online marketing een wezenlijk onderdeel van onze aanpak en verweven met alle fases van onze werkwijze: strategie, creatie, development en voortdurende optimalisatie.
Wil jij ook je Brand Identity op een hoger plan brengen?
Bel of mail Laurens, creatief directeur.
030 27 69 167 / 06 412 75 222
Projecten waar design en techniek samenkomen.
Wat we doen
- 1.
Digitale strategie
We analyseren je doelgroep en bepalen de meest effectieve strategie.
- 2.
Brand design
Unieke dynamische merkidentiteiten vanuit een digital-first mindset.
- 3.
Digital design
Met een scherp oog voor detail en gebruikerservaring. Dat maakt impact.
- 4.
Development
Krachtig maatwerk in combinatie met bewezen open-source software.
- 5.
Optimalisatie
Blijven optimaliseren, voor maximaal resultaat.
- 6.
Online Marketing
Met de meest effectieve middelen je conversie doelen bereiken